جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
لوگو

هجوم صندلی‌ها به ليگ فوتبال ٩٩ !!!

صفحه اصلی » هجوم صندلی‌ها به ليگ فوتبال ٩٩ !!!
هجوم صندلی‌ها به  ليگ فوتبال ٩٩ !!!

توانمنــــدی پلاس پلیمـــــرها در تولیــــــد صندلـــــی

ورزش یکی از مهم‌ترین نهادهای جوامع مدرن صنعتی می‌باشد که بخش اعظم جمعیت هرکشوری به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند در این بین ورزش فوتبال بدون شک پرطرفدارترین، جذابترین، پربیننده‌ترین و هیجان‌انگیزترین رشته ورزشی محسوب می‌شود. ضرورت انجام آن از استفاده‌های فرهنگی و تفریحی فراتر رفته و به فعالیت های اقتصادی و سیاسی تبدیل شده است. فوتبال مانند هر پدیده اجتماعی دیگری مختصات خودش را دارد و به مانند سایر پدیده های اجتماعی، هم اثرپذیر و هم اثرگذار می‌باشد. اما امروزه به یک پدیده گسترده اجتماعی تبدیل شده است که زن و مرد و پیر و جوان در اقصی نقاط جهان نسبت به آن حساسیت و علاقه نشان می‌دهند. در واقع فوتبال به یک معنا بازنمای روابط اجتماعی افراد در یک جامعه است. با حرفه‌ای شدن ورزش فوتبال و افزایش هیجانات ناشی از مسابقات آن، به تدریج بر تعداد تماشاگران این رشته ورزشی افزوده شد به طوری که در برخی از مسابقات جمعیت حاضر در استادیوم‌ها به بیش از یک‌صد‌هزار نفر هم می‌رسد. با گذر زمان و با رواج تب فوتبال در جوامع مختلف حساسیت‌های کاذبی نسبت به این رشته ورزشی شکل گرفت به طوری که منجر به بروز برخی نابهنجاری‌ها و کج رفتاری‌ها در دو قشر ورزشکاران و تماشاگران گردید. اعمالی همچون دوپینگ، شرط‌بندی، تبانی و خشونت و آشوبگری از مهم ترین انواع کج رفتاری و نابهنجاری‌هایی بود که در طی سالیان گذشته تا به امروز در میادین ورزشی رخ داده است. رفتار خشونت‌آمیز و پرخاشجویانه تماشاگران فوتبال که امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا مشاهده می‌شود یکی از مهم ترین اَشکال این کج‌رفتاری‌ها می‌باشد. پیرسون ( 1993 ) معتقد است که قدمت بی‌نظمی و خشونت مربوط به تماشاگران فوتبال به قرون 17 و 18 برمی‌گردد با این حال به نظر می‌رسد که تنها در چند دهه اخیر و پس از حوادث خشونت‌باری که به طور گسترده‌ای در کشورهای مختلف رخ داد نگرانی بین‌المللی در این زمینه برانگیخته شد، امروزه رفتارهای خشونت‌آمیز تماشاگران فوتبال موسوم به آشوبگر منحصر به کشور خاصی نیست و در بسیاری از کشورهای دنیا این معضل اجتماعی وجود دارد شاید بتوان گفت که در هر جامعه‌ای که ورزش فوتبال انجام می‌شود ما شاهد این حوادث خشونت‌بار بوده، هستیم و خواهیم بود.

–   توضیحات رییس کمیته اخلاق درباره حواشی فینال جام حذفی 13 خرداد 1398

–   شکسته شدن صندلی‌های ورزشگاه فولاد/تماشاگران رفتند 12 خرداد 1398

–   کمیته انضباطی متهم شماره یک است! ” بحران صندلی شکنی ” 4 مهر 1390

–   حاشیه‎های جنجالی باخت تراکتورسازی 31 فروردين 1398

–   صندلی‌های ورزشگاه و امنیت و جان تماشاگران  22 مرداد 1397

–   اعتراض تماشاگران سپیدرود؛ پرتاب بطری و شكستن صندلی‌های ورزشگاه 4  مرداد 1392

–   جنجال در ورزشگاه و شکسته شدن تعدادی از صندلی‌ها توسط هواداران 22 تیر 1391

–   بدترین جوِ ممکن در ورزشگاه آزادی و شکستن صندلی‌ها  6 ارديبهشت 1396

–   شکسته شدن صندلی‌ها و آتش‌سوزی در ورزشگاه 10 خرداد 1396

–   و …

تیترهای فوق تنها تعداد معدودی از تیترها و گزارشاتی‌ است از اتفاقاتی تاسف بار که هر ساله در مسابقات ورزشی مختلف بویژه مسابقات و ورزش‌های تیمی شنیده و دیده می‌شود. تصاویری که در ادامه ملاحظه می‌فرمایید، نمود و شواهدی اندک از این ماجراها و اتفاقات تلخ و دردناک است:

الغرض آنکه، در چنین شرایطی هر مجموعه، ارگان و سازمان سیاست گذار، تصمیم‌گیرنده و قانونگذاران و فعالان فرهنگی، اقتصادی، تولیدی و … دارای مسئولیت اجتماعی در خصوص این نابهنجاری‌ها و شرایط می‌باشند. البته هر واحد براساس توانمندی‌ها، اختیارات و ظرفیت هایشان، تا آنکه محیط ورزشگاه‌ها به محیط ایمن، سالم و لذت بخش برای تمام افراد، اقشار و سنین بدل گردد.

نکته‌ای که دراین مجال به نظر نویسنده متن می‌رسد آنست که فعالان، تولیدکنندگان و بازیگران صنعت پلیمر کشور می‌توانند  با کمک دانش روز دنیا و از طریق طراحی، مهندسی و تولید پلاس پلیمرها، بخش هایی از پازل نابهنجاری مذکور را مرتفع نمایند. بارزترین نکته‌ای که در این بخش از پازل و براساس تصاویر و مستندات ملاحظه شده و به سهولت قابل درک می‌باشد: شکستن صندلی‌های پلیمری ورزشگاه‌ها و به آتش کشیده شدن آنها توسط تماشاگرانی است که به هر دلیلی از اتفاقات رخ داده در مسابقه راضی نیستند و این عدم رضایت و عصبانیت را با شکستن و به آتش کشیدن تنها ابزاری که دم دست دارند(صندلی‌های ورزشگاهی) نشان داده و ابراز می‌نمایند. امروزه درصنعت پلیمر دنیا و انجام برنامه های تحقیق و توسعه‌ پیشرفته میتوان با استفاده از پلاس پلیمرها محصولاتی پلیمری ازجمله صندلی‌های ورزشگاهی تولید کرد هم در برابر ضربه‌های شدید و ناگهانی و هم در برابر نیروهای اعمالی مختلف مقاومت بسیار بالایی داشته و به اصطلاح به صندلی‌های نشکن بدل شوند و همچنین می‌توان با استفاده از دانش روز پلیمری محصولاتی دارای مقاومت بالا در برابر شعله طراحی، مهندسی و تولید نمود. گروه صنعتی پلاس پلیمر pluspolymer.ir یکی از مجموعه های توانمند و پیشرو در این صنعت بوده که موفق به تولید محصولات پلیمری پیشرفته با استفاده از انواع مختلف پلاس پلیمرها ازجمله صندلی ورزشگاه نشکن شده است که امروزه در پروژه‌های جدید ورزشگاهی از محصولات آن استفاده میشود نظیر مجموعه ورزشی پارس جم جنوبی و …

لینک خبر 1

لینک خبر 2

دریاباری پلاس پلیمر

خرداد 1399

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WordPress Lightbox